21.12.2012

Tanssin huumaa

Kaikkeen sitä joutuukin: olin eilen tanssiharjoituksissa. Nurmeslainen tanssikerho Täysikuu näet järjestää ”Tanssii täysikuun kanssa”-tanssikilpailun helmi- ja huhtikuussa ensivuoden puolella. Meitä uskalikkoja ”julkkiksia” on kisassa mukana kahdeksan. Parituntisia harjoituksia vetivät Korkalaisen Anni ja Kettusen Tuula. Tuula on minun opettajani. Hän pistäytyy tässä joulun jälkeen hakemassa lisäoppia opetukseeni peräti Kuubasta asti! Tämänkertainen oppilas on ns. haasteellinen tapaus.
Katselin menoa eilen alta kulmain harjoituksissa ja uskon kisasta tulevan tiukan mutta rehellisen. Vikkelä postimies Jouko Tervo näytti vetelevän eilen ihan mallikkaasti. Postimiehen työhän on oivaa harjoittelua tanssikintuille. Mikäli taas supliikki ratkaisee kisan, niin uskon Juntusen Jukan olevan vahvoilla. Kiinteistövälittäjän työssähän supliikkia saa harjoittaa päivittäin. Kämäräisen Matti kokeneena urheilumiehenä piti kisakuntonsa vielä piilossa meiltä muilta.
Luulen kuitenkin, että kisan voittaja löytyy naisista, koska heillä on miesopettajat ja miehethän tanssissa tunnetusti vievät. Juntusen Pirjolla on opettajana peräti naapurikunnan taitava parkettien partaveitsi eli Hämäläisen Arto Valtimolta. Arton otteet näyttivät varsin varmoilta ja kommentit kuulostivat uskottavilta. Lipposen Anun tanssiharjoituksissa oli puolestaan tyyliä ja arvokkuutta. Katajalan Sirken tanssiaskeleissa oli taas luonnosta hankittua kepeyttä. Sirke oli ehkäpä sirkein meistä kaikista! Korhosen Miran vahvuus on puolestaan parhaat tanssieväät suoraan omasta K-kaupasta. Minulla ainakin oli kauhea nälkä harjoitusten jälkeen, ja jääkaapissani oli pelkkä valo.
Minun mahdollisuuteni menestymiseen ovat seitinohuet, mutta ne ovat silti olemassa, ja se usein riittääkin minulle. Joudun panostamaan paljon kappalevalintaan ja tarinaan. Minun nuottikorvani on näet paleltunut talven pakkasissa. Minkähän foxin ottaisin? Elton Johnilla on kauniita biisejä kuten ”Nikita” ja ”Daniel”. Vai pitäisikö minun suosia vanhaa suomalaista tanssimusiikkia kuten Four Catsiä? Sieltähän löytyisivät muun muassa ”Painu pois, Jack”, ”Suurten uutisten päivä”, ”Lalaika”, ”Liisa” ja ”Suuret setelit”. Mistähän löydän sopivaa rekvisiittaa, koska jotain pitää keksiä. Sen verran kilpahenkinen olen aina ollut. Tiedän, että onni suosii hyvin valmistautunutta. Yksi keinohan voisi olla lahjoa tuomaristoa…
Yhdestä voittajasta olen kuitenkin varma: tällä tempauksella Tanssikerho Täysikuu saa paljon positiivista julkisuutta ja uusia tanssin ystäviä. Enkä pane ollenkaan pahakseni, vaikka ainakin osa siitä tulee meidän yllytyshullujen kustannuksella. Omalla äänellähän se variskin laulaa, kuten vanha kansa tietää.
Ai niin… Hyvää Joulua kaikille lukijoilleni!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.